دومین نشست فرهنگی دانشجویان بین‌الملل دانشگاههای تهران
به گزارش روابط عمومی؛ دومین نشست فرهنگی دانشجویان بین‌الملل دانشگاه های شهر تهران به میزبانی مدیریت بین الملل دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و با محوریت دانشجویان افغانستانی دانشگاه های شهر تهران روز دوشنبه 24 اردیبهشت ماه در محل سالن شهدای غزه پردیس ملاصدرای دانشگاه خواجه نصیر برگزار شد.
این نشست که تحت عنوان رویداد «یک دل و یک جان» نامگذاری گردید با استقبال بی نظیر دانشجویان بین الملل رو به رو شد و نزدیک به 450 نفر در این نشست حضور پیدا کردند.
طی این نشست دانشجویان افغانستانی 12 دانشگاه از دانشگاه های شهر تهران ضمن معرفی کشور خود، بخشی از فرهنگ و سنن خود را از طریق موسیقی محلی، اجرای نمایش و سرود به نمایش گذاشتند.
در این نشست علاوه بر مسئولین دانشگاه و شخصیت های فرهنگی و هنری کشور افغانستان نمایندگانی از کمیته المپیک این کشور نیز حضور داشتند.
از بخش های مهم این نشست می توان به نمایشگاه جنبی رویداد اشاره کرد که در آن بخشی از دست سازه های هنری مردمان سرزمین کهن افغانستان در زمینه های مجسمه سازی، سوزن دوزی، نقاشی و خطاطی به نمایش درآمده، مورد استقبال شرکت کنندگان قرار گرفت. علاوه بر این تعدادی از دانشجویان افغانستانی در حرکتی نمادین نقشه ی این کشور را بر روی تخته سنگ تراورتن حکاکی کرده و در انتهای سالن قرار دادند تا شرکت کنندگان با امضای لوح حضور خود در این نشست فرهنگی را به یادگار ثبت کنند.
در پایان مراسم با تعدادی از غذاهای سنتی افغانستان از شرکت کنندگان پذیرایی شد.
لازم به ذکر است در این رویداد بزرگ دانشجویانی از دانشگاه های صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، خوارزمی، الزهرا، واحد‌های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی، و شهید بهشتی، خوارزمی در کنار دانشجویان افغانستانی دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی بصورت گروهی به ایفای نقش پرداختند.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
تاریخ:
1403/02/25
تعداد بازدید:
2458
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:11
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الكترونيكي شما
شماره تلفن
توضيحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
كد امنيت
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي ميباشد.