بیست و هشتمین نمایشگاه نفت و گاز پالایش و پتروشیمی
به گزارش روابط عمومی داشگاه؛ پژوهشکده بهره‌وری صنعت نفت دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در بیست و هشتمین نمایشگاه نفت و گاز پالایش و پتروشیمی از تاریخ 19 تا 22 اردیبهشت ماه 1403 در محل نمایشگاه دائمی تهران حضور فعال داشت.
در این نمایشگاه پژوهشکده غرفه ای در محل سالن شرکت‌های دانش بنیان برپا نموده بود، همچنین در این نمایشگاه با مشارکت شرکت پترو ایران دانشگاه در غرفه دیگری شرکت داشت.
در این نمایشگاه از کتاب ژئومکانیک و برداشت بهینه از مخازن رونمایی شد در این کتاب علاوه بر تعریف و توضیح معادلات حاکم بر مخازن نفت و گاز، روش‌های مختلف ازدیاد برداشت شرح داده شده و با مثال‌های کاربردی توضیح داده شده است که مورد استفاده دانشجویان، متخصصان و محققان در این زمینه است. این کتاب یک مرجع خوب آموزشی است که توسط دکتر حسن قاسم‌زاده و دکتر امیر طاهری تالیف شده است.
در این نمایشگاه از توافقنامه سه‌جانبه دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، پژوهشکده بهره‌وری صنعت نفت و شرکت پترو ایران رونمایی گردید.
مطابق این توافقنامه طرفین به امور پژوهشی و توسعه نتایج پژوهشی در اجرای پروژه‌های میادین نفت و گاز خواهند پرداخت.
همچنین در سالن اصفهان نمایشگاه سخنرانی با موضوع مهندسی ژئوانرژی و شکست هیدرولیکی توسط دکتر حسن قاسم‌زاده ایراد گردید. مطابق این سخنرانی رشته میان رشته‌ای مهندسی ژئوانرژی با دو گرایش مهندسی و مدیریت ژئوانرژی و گرایش مهندسی ژئوانرژی و هوش مصنوعی در مقطع کارشناسی ارشد توسط پژوهشکده بهره‌وری صنعت نفت، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و انجمن ژئومکانیک نفت ایران تعریف شده و کلیات آن در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصویب شده است. با اتمام فرایند اداری در سال 1404 دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی برای اولین بار در ایران برای این رشته جدید دانشجو پذیرش خواهد نمود. همچنین در این سخنرانی روش شکست هیدرولیکی برای ازدیاد برداشت از مخازن تشریح گردید و دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی آمادگی خود برای مشارکت در تحقیق و طراحی شکست هیدرولیکی پروژه‌های چاه‌های کم بازده نفت و گاز اعلام نمود.
 
 
 
 
 
تاریخ:
1403/02/26
تعداد بازدید:
2698
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الكترونيكي شما
شماره تلفن
توضيحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
كد امنيت
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي ميباشد.