بزرگداشت شهدای خدمت برگزار شد.

مراسم بزرگداشت شهدای خدمت در دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، مراسم بزرگداشت «شهدای خدمت» دوشنبه 7 خردادماه 1403 در پردیس ملاصدرا با دکتر حمیدرضا دهقانی، دستیار ویژه وزیر شهید امور خارجه و سفیر ایران در قطر برگزار شد.

 

دکتر شاهانی، رئیس دانشگاه ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت رئیس جمهور شهید و هیأت همراهشان با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم گفت: اساس عمل ایشان اخلاص و صداقت بود، از هوای نفس، حب مقام و ریاست به دور بود معمولاً حاکمان گاهی برای مصلحتی، مطلبی بر خلاف واقع اظهار می‌دارند، اما او هرگز از این روش استفاده نکرد بلکه از سلاح نافذ و برنده اخلاص و صداقت استفاده کرد و او صادقانه وارد ریاست جمهوری شد و صادقانه خارج شد.

یکی از جنبه‌های عزتی که خداوند به ایشان عنایت کردند اعلام عزای عمومی در بسیاری از کشورها بود که بر اساس برخی گزارش‌ها یک چهارم مردم دنیا برای آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور شهید ما عزای عمومی اعلام کردند و این عزتی است که خداوند نصیب ایشان کرد.

شاهانی گفت: بانک جهانی در گزارشی اعلام کرده است که اقتصاد ایران به رغم تداوم تحریم های اقتصادی و تشدید شرایط نامطمئن ژئوپلتیک به رشدی پایدار طی چهار سال گذشته رسیده است. درحالی که بخش نفت به این رشد کمک کرده است، بخش غیرنفتی به ویژه خدمات و صنعت، موتور اصلی رشد اقتصادی بوده است. رشد اقتصادی 5.1 درصد و بیکاری 7.6 درصد شد. نرخ تورم به زیر 40 درصد رسید. دولت رئیسی 6.5 میلیون نفر را از خط فقر بالا کشید. نابرابری در ایران کمتر و ضریب جینی به 34.8 درصد کاهش یافت. اتفاقات خوبی در عرصه دیپلماسی و سیاست بین الملل رقم زده شده است که اوج همه این‌ها اتفاق وعده صادق بود که در طول این سه سال ریاست جمهوری ایشان انجام شد.

 

شاهانی در پایان گفت: پسر مرحوم شهید امیر عبداللهیان دانشجوی دکترای دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی می باشند که به دور از تجملات آقازادگی معاش میکنند و این بواسطه سلامت نفسی است که از پدر به ایشان به ارث رسیده، لذا مجدداً به ایشان نیز تسلیت عرض می نمایم.

ما امروز عزیز بزرگی را از دست دادیم و دچار خسارت بزرگی هستیم. امیدواریم خداوند متعال امثال ایشان را از جامعه دریغ نکند.

 
 
در ادامه مراسم مسئول نهاد رهبری، حجت الاسلام و المسلمین طهماسبی ضمن عرض تسلیت به تفسیر آیه انا لله و انا الیه راجعون پرداخت و گفت: «همانا ما از آن خداییم و به سوی او بازمی‌گردیم.» که اگر این آیه به جان ما بنشیند مسلما زندگی همه ما تغییر می کند.
طهماسبی گفت: یکی از مهمترین ویژگی‌های منحصر به ‌‎فرد آیت‌الله رئیسی «اخلاص» بود. کسی که اخلاص دارد فضای حرکت و فضای زندگی‌اش متفاوت میشود و در نتیجه اثر گذاری‌اش نیز متفاوت می شود.
طهماسبی در پایان گفت: ان شاءالله که ما این نور را بگیریم و به شهدا توسل کنیم و ما نیز از این مسیر بهره مند شویم.
دکتر حمیدرضا دهقانی، دستیار ویژه وزیر شهید امور خارجه و سفیر ایران در قطر ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان دانشگاه بابت برگزاری بزرگداشت شهدای خدمت ،عروج رئیس‌جمهور محبوب و خدوم و‌ مغتنم حضرت آیت‌الله رئیسی و همراهانش دکتر حسین امیرعبدالهیان، وزیر جهادی امور خارجه، حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم، امام جمعه تبریز، دکتر مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی و دیگر همراهان را به محضر امام عصر (عج)، رهبر عظیم‌الشان انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران تسلیت عرض نمود.
دکتر دهقانی با بیان خاطراتی از رئیس جمهور شهید و وزیر شهید امور خارجه به بیان خصائص اخلاقی، شیوه‌های مدیریتی، خضوع و تواضع و مردم داری ایشان پرداخت.
 
 
 
این مراسم با مداحی استاد احمد نیکبختیان ذاکر اهلبیت علیهم السلام همراه بود.
همچنین قاری ممتاز بین‌المللی استاد جعفر فردی نیز در چند بخش از برنامه تلاوت‌های خود را تقدیم روح بلند شهدای خدمت نمود.
همینطور گروه سرود حبیب نیز با اجرای آخرین کار خود با نام (شهید جمهور) اثر خود را تقدیم این شهدای والا مقام نمودند.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
تاریخ:
1403/03/08
تعداد بازدید:
3327
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:7
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الكترونيكي شما
شماره تلفن
توضيحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
كد امنيت
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي ميباشد.