برگزاری با شکوه جشن بزرگ عید غدیر در دانشگاه
به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ جشن عید غدیر خم روز دوشنبه 4 تیرماه 1403 در دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی به همت ستاد برگزاری مراسم دانشگاه و با استقبال پر شوراعضای خانواده بزرگ دانشگاه برگزار شد.
مراسم با تلاوت قاری ممتاز بین المللی استاد حسین فردی آغاز شد.
 
 
دکتر امیررضا شاهانی رئیس دانشگاه در ابتدای سخنرانی خود ضمن عرض تبریک عید سعید غدیر گفت: این مجلس به جهت انتصاب به امیرالمومنین علیه السلام بسیار شریف است. یکی از تکالیف ما ابلاغ این واقعه مهم و عظیم به دیگران و فرزندانمان است.
شاهانی با اشاره به سخن امام صادق علیه السلام نسبت به تشریح حکم‌ حج و ولایت گفت: پیامبر در خطبه غدیر که بسیار خاص بود، هم بصورت زمانی هم بصورت مکانی، احکام حج را در جریان حج و حکم ولایت را بسیار محکم در غدیر ابلاغ نمودند.
رئیس دانشگاه ادامه داد: پیامبر بسیاری از آیات قرآن را در این خطبه تفسیر کردند، و بارها در این خطبه به ائمه اشاره کردند و اسامی 4 معصوم را نیز ذکر کرده‌اند.
از جمله این آیات آیه 55 سوره مائده است که فرموده: ولیّ شما فقط خداست، رسولش و آن کسانی که ایمان آوده اند، آنهایی که نماز بپا میدارند و زکات میدهند در حالی که در حال رکوع هستند.
دکتر شاهانی با اشاره به حدیث پیامبر گفت: علی بن ابیطالب همان کسی است که در نماز خود زکات داد و خدا را در هر حالتی میخواهد.
وی افزود: غدیر چنان بزرگ است که باید در کل کشور جشن باشد و هرکسی باید در حد توانش  این جشن را شکوه بدهد.
ایشان با اشاره به شعری از مولوی گفت: جمله لِلهَم نیم من آن کس... این وصفِ حال امیرالمومنین است...
شاهانی ادامه داد: در آیه الکرسی میفرماید؛ خود خدا ولی کساتی است که ایمان آورده اند. کسانی که کافر شدند ولی‌های آنها طاغوت است. اما در مورد مومنان میفرماید خدا فقط ولی ایشان است.
ایشان با اشاره به آیاتی از قرآن از جمله آیة الکرسی و جمع آن با آیه ولایت گفت: ولایت پیامبر و اهلبیت همان ولایت الهی است.
پیامبر 23 سال قبل از این تاریخ مبعوث به رسالت شدند و شما از رنج‌های ایشان با خبر هستید، اما اگر در غدیر ابلاغ نمیشد، تمام رسالت زیر سوال میرفت.
شاهانی با اشاره به جریان نفاق گفت: پیامبر مگر همه چیز را ابلاغ نکرده بودند؟ داستان این است که این روز، روز قوام و ماندگاری آن رسالت است و با قرائت آیه 3 مائده گفت: با ولایت و امامت خدا دین را تمام کرد. این اتفاق در روزهای آخر حیات پیامبر است.همینطور با اشاره به بد عهدی مسلمان نماها بعد از 70 روز از گذشت غدیر گفت: این دوام و ماندگاری دین چگونه باید اتفاق بیافتد؟ فقط وظیفه انسان عمل به برخی احکام است؟ چه چیزی را مستکبرین کار دارند؟ تشکیل حکومت الهی...
وی پس از اشاره به صحبت رهبری گفت: مردم باید یاری کنند تا حکومت الهی برقرار باشد. ضامن حکومت رسول خدا ولایت امیرالمومنین و اهلبیت علیهم السلام بود.
رئیس دانشگاه در پایان با بیان سخن امام‌خمینی ره گفت: این‌ نظام اسلامی هم امتداد همان ولایت است، ان‌شاءالله ما هم انجام وظیفه کنیم و در انتخابات با انتخاب اصلح وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهیم.
جناب حجت الاسلام والمسلمین طهماسبی مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در مراسم جشن عید غدیر خم در دانشگاه ضمن تبریک عید سعید غدیر ایراد سخنرانی فرمودند.
حجت الاسلام والمسلمین طهماسبی عید غدیر خم را مسیر حقیقی پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله) دانستند و این واقعه را در جهت همبستگی مسلمین بیان نمودند.
طهماسبی در ادامه این سخنرانی انتخابات را نماد همبستگی مومنین بر پایه دین و ولایت فقیه دانستند و اظهار داشتند؛ همانطور که مقام معظم رهبری فرموده اند: حتی اگر با این نظام مخالف هستید در رای گیری حضور داشته باشید.
حضور ما در میدان انتخابات و همبستگی، مکمل حرکت ما برای انتخاب فرد اصلح می‌باشد.
نماینده رهبری در دانشگاه در پایان سخنرانی ابراز امیدواری کرد که بتوانیم حضرت علی علیه السلام را در زندگی الگوی فردی و اجتماعی خود قرار دهیم.
 
 
 
در ادامه از دانشجویان فعال قرآنی که در مسابقات ملی به موفقیت‌هایی دست یافتند، نیز تقدیر به عمل آمد.
 
 
همچنین این مراسم با اجرای زیبای خواننده فرهیخته و همکار هنرمند، آقای محمد حشمتی و همینطور اجرای گروه همنوایی غدیر همراه بود.
در انتهای جشن از برگزیدگان مسابقه غدیر نیز تقدیر به عمل آمد.
 
در بخش دوم مراسم‌ نیز دکتر کنعانی مقدم بعنوان تحلیلگر سیاسی در موضوع مباحث سیاسی، تعاملات حزبی، جریان انتخابات و روش‌های انتخاب فرد اصلح ایراد سخنرانی نمود.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
تاریخ:
1403/04/03
تعداد بازدید:
2136
امتیازدهی
میانگین امتیازها:1 تعداد کل امتیازها:4
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الكترونيكي شما
شماره تلفن
توضيحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
كد امنيت
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي ميباشد.